PODSTAWA PRAWNA DZIAŁANIA I UPRAWNIENIA PORADNI

NIEPUBLICZNA PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA JEST ZAREJESTROWANA W EWIDENCJI SZKÓŁ I PLACÓWEK NIEPUBLICZNYCH PROWADZONEJ PRZEZ M.ST. WARSZAWĘ POD NR 5/P/17.

Posiada nadzór pedagogiczny, który sprawuje Mazowiecki Kurator Oświaty.

Poradnia działa na podstawie przepisów Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe

Posiadamy uprawnienia do wydawania opinii, które honorowane są przez szkoły i inne placówki. Opinie wydawane przez naszą poradnie mają taką samą moc jak opinie wydawane przez poradnie publiczne.

Akty prawne uprawniające poradnie niepubliczne do wydawania opinii:

Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe
Na podstawie tej ustawy poradnie niepubliczne uprawnione są do wydawania opinii w sprawie:

•    Przyspieszenia obowiązku szkolnego dla dzieci, które wykazują psychofizyczną dojrzałość do podjęcia nauki szkolnej  
•    Odroczenia obowiązku szkolnego dla dzieci z problemami rozwojowymi
•    W sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 rok w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych
Na podstawie tego rozrządzenia poradnie niepubliczne uprawnione są do wydawania opinii:

o specyficznych trudnościach w uczeniu (opinia nie może być wydana uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu klasy III szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej)
zwolnieniu ucznia z wadą słuchu lub głęboką dysleksją z nauki drugiego języka obcego
dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego do indywidualnych potrzeb ucznia ze specyficznymi trudnościach w uczeniu się, w tym: z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią
dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu maturalnego do indywidualnych potrzeb ucznia ze specyficznymi trudnościach w uczeniu się, w tym: z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią
dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu zawodowego do indywidualnych potrzeb ucznia ze specyficznymi trudnościach w uczeniu się,

Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach

Na podstawie tego rozporządzenia niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna wydaje opinię o

•    objęciu dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce

Poradnia prowadzi ponadto badania i wydaje opinie psychologiczne lub psychologiczno-pedagogiczne dla potrzeb zespołów orzekających o potrzebie kształcenia specjalnego i o niepełnosprawności.